Iniciativa Legislativa Popular per una Educació Pública — Recollida de signatures

Benvolgudes famílies,

Volem informar-vos que des de la Coordinadora Ampes del districte s’ha acordat difondre la informació sobre la proposta de recollida de signatures a favor de presentar una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) al Parlament de Catalunya que proposa un nou sistema educatiu per Catalunya.

Nosaltres com a AMPA M. Gibert hem acordat en junta directiva adherir-nos com a entitat al registre d’entitats inscrites en donar suport a la proposta. Us proposem que a títol personal doneu suport a la iniciativa participant de la recollida de signatures. Es pot signar o bé al local de l’Ampa o bé a la festa del carnestoltes on hi haurà un punt d’informació i recollida.

Les actuals lleis d’educació, la LEC (Llei Educativa de Catalunya), la LOMCE (coneguda com Llei Wert), les taxes universitàries, les retallades, el tancament de línies a centres públics i la privatització de les escoles bressol, estan convertint la trajectòria educativa dels nostres fills i filles en una cursa d’obstacles, cada cop més elitista i mercantilitzada.

Ara fa un any des de l’Assemblea groga es va llençar la proposta de plantejar una llei del sistema educatiu de Catalunya que millorés aquestes condicions. A partir d’aquí moltes entitats de la comunitat educativa han redactat la proposició de llei. Però per poder-la presentar a la Mesa del Parlament calen 50.000 signatures.

El resum dels seus propòsits és el següent:

1. Fer efectiu, real i universal el dret a l’educació per part de tota la ciutadania sense importar el seu origen social, amb gratuïtat total des de bressol a universitat.

2. Acabar amb els concerts escolars, amb la participació d’empreses privades al sistema educatiu públic i amb la privatització de la gestió de centres educatius públics de bressol a universitat.

3. Recuperar la gestió democràtica dels centres educatius arrabassada per la LEC i per la LOMCE amb la participació de famílies, infants i joves en els òrgans que li són propis.

4. Instaurar un concepte d’autonomia de centres pedagògica i no de gestió, sense direccions imposades des de fora i amb projectes discutits al sí de l’escola, i sense la pressió de l’empresa privada en la funció que li és pròpia a la universitat.

5. Una avaluació del sistema educatiu que serveixi als centres per a millorar i als estudiants per a reconèixer la seva feina i avançar en la seva formació.

6. Allunyar-se de la flexibilitat laboral tan demanada per la patronal i els organismes financers internacionals mitjançant la funció pública, donant estabilitat i seguretat a les plantilles.

7. Establir el català com a llengua vehicular de tot el sistema educatiu.

8. La cessió de les Escoles Bressol de titularitat municipal i les subcontractades a la Generalitat.

9. Un finançament acord amb la importància que té l’educació per a la vida de les persones i per a la societat, amb un percentatge del PIB igual, com a mínim, a la mitjana europea. Aquests nou principis bàsics suposarien capgirar el model educatiu actual i garantir una educació universal i gratuïta i així, la igualtat d’oportunitats.

Podeu consultar tota la informació a la web www.ilpeducacio.cat

En aquests moments on s’està decidint tot, pensem que la ILP assenta uns bons fonaments per vertebrar l’educació que volem. No podem permetre que es destrueixi l’educació dels nostres fills i filles, per això hem d’estar tots i totes unides en aquesta lluita i en aquesta iniciativa per un nou sistema educatiu! Perquè un altre món sigui possible, una altra educació és necessària!